Inhoudslijst verbanddoos

Modellen en formulieren
Elke verbanddoos moet regelmatig nagekeken worden om na te gaan of de inhoud nog volledig en in orde is. Met deze lijst kan je zelf een inventaris maken, aangepast aan jouw bedrijf.
Onderwerpen:
©:

gepubliceerd op 11.12.24 door de redactie, prevent.be

Geactualiseerd op:

Inhoud verbanddoos

De inhoud van de verbanddoos wordt door de werkgever bepaald op basis van de risico’s en de omstandigheden en op basis van het advies van het comité en de arbeidsarts. De FOD Werkgelegenheid heeft in de brochure over eerstehulpverlening een indicatieve inhoud opgesomd, net zoals Co-Prev (koepelorganisatie van de externe diensten). Het vooraf ingevulde overzicht in het Excelbestand, dat je onderaan kan downloaden, is gebaseerd op deze twee bronnen.

Over de inhoudslijst

De inhoudslijst kan verder uitgebreid worden in functie van de specifieke risico's. Maak duidelijke afspraken over de opvolging: wie kijkt welke verbanddoos na, met welke frequentie moet dat gebeuren en wie staat er in voor de aanvulling van de ontbrekende elementen?

Vragen bij het nakijken van de verbanddoos:

  • Ss de inhoud nog volledig?
  • Zijn alle producten nog in orde? Is de uiterste houdbaarheid niet overschreden? Zijn de verpakkingen nog intact? Zijn er producten die gebruikt of beschadigd zijn?
  • Zijn andere, bijkomende producten vereist? Moeten er specifieke producten toegevoegd worden? Houd rekening houden met de risicoanalyse, permanente evaluatie van de eerstehulporganisatie, advies van de arbeidsarts ...
  • Zijn er producten aanwezig die geen deel uitmaken van de verbanddoos en die verwijderd moeten worden (bv. medicatie)?

Upgrade jouw abonnement

Deze tekst is momenteel niet toegankelijk binnen jouw abonnementsformule. 
Ontdek onze verschillende formules.